خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

ازیاد گرسنه‌گی در افغانستان؛ نگرانی حقوق بشر از گسترش قحطی در کشور

حقوق بشر از گسترش قحطی و گرسنه‌گی در افغانستان نگران است.

دیدبان حقوق‌ بشر می‌گوید که افغانستان در معرض قحطی و گرسنه‌گی قرار دارد و از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی خواسته است تا برای جلوگیری از قحطی در این کشور، اقدام جدی و فوری نماید.

این نهاد روز پنجشنبه (۲۰ عقرب) در بیانیه‌ای گفت که به هدف جلوگیری از گسترش قحطی در کشور نیاز است تا به اقتصاد فروپاشیده و سیستم ورشکستۀ بانکی کشور رسیدگی شود.

دیدبان حقوق ‌بشر همچنین گفته است که برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل متحد در روزهای اخیر از احتمال بدترشدن عدم مصئونیت غذایی و خطر مرگ‌ و میر مردم در اثر گرسنه‌گی در سراسر کشور هشدار داده است.

اخیراً برنامۀ جهانی غذا (WFP) هشدار داده است که بیش از نصف جمعیت کشور با گرسنه‌گی شدید مواجه خواهند شد.

دیدبان حقوق‌بشر افزوده که بر اساس گزارش رسانه‌ها، خانواده‌هایی که در افغانستان پول و غذا ندارند، اموال خود را فروخته و به دنبال فرار از این کشور هستند.

این در حالی است که بعد از حاکمیت امارت اسلامی در کشور، افرادی که در ادارات دولتی و نهادهای خصوصی کار می‌کردند شغل‌های خود را از دست داده‌اند و بیشترینه‌شان در فقر و تهی‌دستی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید

بانک جهانی
آرشیف: امارت اسلامی افغانستان خواهان آزادسازی پول‌های مسدود شدۀ از سوی بانک جهانی است

بانک جهانی نیز بیش از 10 میلیارد سرمایۀ ارزی کشور را مسدود نموده است و شروط آزادسازی این پول‌هاه را، به سمیت شناختن امارت اسلامی از سوی جهان می‌داند.

امارت اسلامی اما بارها از جامعه جهانی خواسته تا حاکمیت این حکومت را به رسمیت بشناسد اما جامعۀ جهانی همه‌شمول بودن این حکومت، حقوق زنان و اقلیت‌ها و موارد دیگر را پیش‌شرط به رسمیت شناختن حاکمیت این حکومت عنوان کرده است.

لینک کوتاه خبر

https://dunia.af/?p=8140

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق