خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

دور جدید مذاکرات امارت اسلامی و ایالات متحدۀ آمریکا در قطر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در افغانستان برای رایزنی‌های دوهفته‌ای با سران امارت اسلامی به قطر سفر می‌کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: ما همواره گفتیم که آماده‌ایم تا با حکومت فعلی افغانستان بر مبنای عملی و عمل‌گرایانه در زمینه‌هایی که پای منافع ملی ما در میان است، تعامل داشته باشیم.

وی افزود که مسئله مبارزه با تروریسم و اینکه افغانستان هرگز بار دیگر به سکوی پرتابی برای حملات تروریستی بین‌المللی تبدیل نشود.

پرایس ادامه داد: تایید می‌کنم که «تام وست» نماینده ویژه برای افغانستان برای دیدار دو هفته‌ای با سران امارت اسلامی به دوحه بازگردد تا با آن‌ها درباره منافع ملی حیاتی ما درباره افغانستان گفت‌وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که گفت‌وگوها شامل مبارزه با تروریسم، پناهگاه امن برای خروج اتباع آمریکایی و افغان، کمک‌های بشردوستانه و وضعیت اقتصادی افغانستان خواهد بود.

«توماس وست» نماینده ویژۀ آمریکا برای افغانستان اوایل هفته جاری گفته بود که امارت اسلامی برای کسب حمایت و مشروعیت باید برای ایجاد دولت فراگیر تلاش کرده و به حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد.

وی اظهار داشت: مقامات آمریکا سال‌ها به امارت اسلامی تصریح کرده بودند که اگر آن‌ها به‌جای یک راه‌حل سیاسی و برخاسته از مذاکره با افغان‌های هم‌وطن خود به دنبال تسلط نظامی باشند، همه کمک‌های حیاتی غیرانسانی ارایه‌شده توسط جامعه بین‌المللی، در اقتصادی که به شدت به کمک‌ها از جمله خدمات اساسی وابسته است، متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نمایندۀ ویژه آمریکا گفته بود که واشنگتن به دیپلماسی شفاف و صریح با امارت اسلامی ادامه خواهد داد.

این در حالی است که توماس وست چند روز قبل به عنوان نمایندۀ خاص ایالات متحدۀ آمریکا سفر خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی برای گفت‌و‌گو با سران کشورها دربارۀ افغانستان آغاز کرده بود.

توماس وست و بلینکن
لینک کوتاه خبر
https://dunia.af/?p=8250

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق