خبرهای مرتبط

جمع

اسپانیا تایید کړه چې درې وګړي یې د بامیانو برید کې وژل شوي دي

په افغانستان حکومت او بامیانو کې دوو سیمه‌ییزو سرچینو...

جنگ درفلسطین؛ معاون دبیر کل سازمان ملل: جهان راه خود را گُم کرده است

مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانۀ و هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های اضطراری...

حملۀ روز گذشته در بامیان شش کشته بر جا گذاشت

وزارت داخلۀ حکومت سرپرست اعلام کرده که شمار تلفات...

درگیری میان نیروهای حکومت سرپرست و مرزبانان پاکستانی 18 کشته و زخمی برجا گذاشت

در نتیجه درگیری‌ میان نیروهای حکومت سرپرست افغانستان و...

فعالیت سفارت آلمان در کابل به زودی آغاز می‌شود

نمایندۀ ویژۀ آلمان برای افغانستان می‌گوید که سفارت این کشور در کابل ممکن است به‌زودی کار خود را از سر بگیرد.

«یاسپر ویک» نمایندۀ ویژۀ آلمان برای افغانستان اعلام کرد، احتمال این وجود دارد که در آغاز سال 2022 میلادی کارمندان سفارت آلمان به افغانستان بازگردند و سفارت این کشور در کابل بازگشایی شود.

پیش از این نیز «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اظهار کرده بود که با کشورهای دیگر اروپایی در حال رایزنی است تا به‌زودی بطور مشترک یک نماینده‌گی دیپلماتیک جدید در افغانستان دایر کنند.

مکرون در حاشیه سفر خود به دوحه، پایتخت قطر گفته بود که این اقدام می‌تواند امکان بازگشت قریب‌الوقوع سفیران کشورهای اروپایی به افغانستان را فراهم کند که در پی قدرت‌گیری امارت اسلامی این کشور را ترک کرده بودند.

در اواسط هفته گذشته، یک هیئت امارت اسلامی در دوحه با سفرای آلمان، کانادا، فنلاند، نیوزیلند، ایتالیا، کریای جنوبی، کمیسیون اتحادیه اروپا، اسپانیا، آمریکا، ناروه، سویدن، هالند، استرالیا، انگلیس و جاپان رایزنی‌های داشته است، در این دیدار، امارت اسلامی از همه کشورها خواستند تا سفارت‌های خود را در کابل بازگشایی کنند.

به گزارش «آسواکا»، رسانه‌های آلمانی به این ترتیب دولت آلمان گام‌هایی را برای تغییر رویکرد در قبال امارت اسلامی در دستور کار قرار می دهد.

روزنامه «دی ولت» آلمان نیز اخیراً با استناد به محافل دولتی در این کشور نوشته بود که «مارکوس پوتزل» سفیر آلمان قرار است طی چند هفته آینده به افغانستان سفر کند تا با امارت اسلامی درباره چگونگی از سرگیری فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در این کشور گفت‌وگو کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق