توقف یک محمولۀ 27 تُنی مواد انفجاری مربوط به هند در بندر اسپانیا

روزنامۀ اسپانیایی ال‌پائیس چندی قبل گزارش داد که از یک کشتی حامل حدود ۲۷ تُن مواد انفجاری که آن را از بندر مادراس در هند بارگیری کرده  و مقصدش رساندن آن به اسرائیل بود، جلوگیری کرد.

به گفتۀ وزارت خارجۀ اسپانیا، این کشتی هند حامل مواد منفجره به جای پیش گرفتن راه کوتاه بحیرۀ سرخ از راه طولانی به سوی بندر اشدود اسرائیل در کنار نواحی غزه راهی شده است.

به گفتۀ وزارت خارجۀ اسپانیا، این محموله شامل مهمات ویژه و بمب‌های منفجره برای استفاده در بمباران اسرائیل بر رفح است؛ جایی که میلیون‌ها فلسطینی در فضای باز در خیمه‌ها زندگی می‌کنند و از سوی اسرائیل بمباران می‌شوند.

در همین حال، رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که این کشتی به بندر گراندی رفت و بعد راهی بندری در اسپانیا شد؛ اما این کشور گفته است که به چنین محموله‌هایی که جهت کشتن افراد بی‌گناه استفاده می‌شود، اجازۀ عبور نخواهد داد.

بر بنیاد برخی گزارش‌ها، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که یک شرکت دولتی زیر نظر وزارت دفاع هند، مجاز به ارسال تسلیحات به اسرائیل بود؛ این گزارش‌ اما هنوز تایید نشده است.

این در حالی است که بعد از حملۀ گروه حماس به قسمتی از خاک اسرائیل، دولت هند این حمله را تروریستی خواند و گروه حماس را تروریست.